מכרז פנימי/ חיצוני לתפקיד מנהל/ת יחידה לקידום בריאות 04/25 - מועצה אזורית נווה מדבר

מכרז פנימי/ חיצוני לתפקיד מנהל/ת יחידה לקידום בריאות 04/25

סיווג: דרושים

מועד אחרון להגשה

מסמכי המכרז

מספר המכרז

‏‏10 אפריל 2025

‏י”ב ניסן תשפ”ה

 

מכרז פנימי/ חיצוני לתפקיד מנהל/ת יחידה לקידום בריאות 04/25

תואר המשרה:

היקף משרה: 100%

מספר תקנים: 1

מתח דרגות : מח”ר 40-38

כפיפות ניהולית: מנכ”ל המועצה או מי מטעמו.

כפיפות מקצועית: משרד הבריאות

מיקום: עבודת שטח משולבת עם עבודה משרדית

 

תיאור התפקיד:

  • ניהול וקידום תפיסת בריאות בתחומי אחריות הרשות המקומית ובשטחה, לטובת קידום הבריאות לתושבי הרשות.

דרישות התפקיד

תחומי אחריות:

  • ניהול יחידת הבריאות הרשותית.
  • הובלה והטמעת תכנית העבודה לקידום הבריאות כחלק ממדיניות הרשות כתפיסת ‘בריאות בכל מדיניות (בהתאם לתפיסת ארגון הבריאות העולמי).
  • תיאום מול משרדי הממשלה, גורמי חוץ במערכת הבריאות, ארגוני הבריאות וגופים אחרים וכן תיאום בנושא מדיניות בריאות בתוך יחידות הרשות המקומית.
  • פיתוח מקצועי והכשרת כוח אדם בתחומי העיסוק של היחידה.
  • ריכוז הטיפול בישום חוקים, תקנות ונהלים בתחומי בריאות ברשות המקומית.
  • הנגשת מידע, נהלים ונתונים בתחומי הבריאות לקובעי מדיניות ברשות, ליחידות מקצועיות ברשות, למוסדות בפיקוח עירוני ובפלטפורמת רשותיות שונות.
  • ריכוז הטיפול של מערך הבריאות בחירום.

 

  1. ניהול יחידת הבריאות הרשותית.

א.  הובלה וניהול פעילות הרשות המקומית בתחום הבריאות, בשיתוף עם בעלי תפקיד בתחומי עיסוק שונים ברשות ומחוצה לה, לרבות בעלי תפקיד ברשות, גופים ציבוריים, ממשלתיים, עסקיים והתנדבותיים.

ב. ניהול, פיקוח ובקרה על ביצוע ואיכות עובדי היחידה, לרבות: מקדמ/ת בריאות רשותי, תזונאי/ת רשותי/ת, רכז/ת פרוייקטים, עובדי בריאות סביבה.

ג. הובלת מדיניות וניהול הבריאות העירונית בפעילות הרשות המקומית.

ד. ניהול שוטף, מעקב ובקרה על תקציב היחידה.

 

  1. הובלה והטמעת תכנית העבודה הרשותית לקידום הבריאות בתפיסת ‘בריאות בכל מדיניות‘ )בהתאם לתפיסת ארגון הבריאות העולמי(.
  • בניית והטמעת תוכנית עבודה שנתית ברשות המקומית, בהלימה למדיניות משרד הבריאות, המבוססת על נתונים ועקרונות קידום בריאות
  • פיקוח ומעקב אחר מימוש תוכניות עבודה ברשות
  • עדכון נהלי עבודה מתואמים עם ההנחיות המקצועיות בתחומי העיסוק של היחידה )’בריאות בכל מדיניות).
  • . שיתוף התושבים בשלבי התכנון וההטמעה, לטובת שיפור מדדי הבריאות.

 

  1. תיאום מול משרדי הממשלה, ארגוני הבריאות וגופים אחרים וכן תיאום מדיניות בריאות בתוך יחידות הרשות המקומית

א.  מעקב אחר עדכונים מקצועיים של משרדי הממשלה, בתחומים שבאחריות היחידה, וכן תיאומים לקבלת עדכונים פרטניים בנושאים שונים, ככל שנדרש.

ב.  הטמעה וניהול של מהלכים, תכניות ופעולות לקידום הבריאות עם יחידות הרשות המקומית ועם גופים מקומיים נותני שירות לתושב.

ג.  ניהול קשר עם ספקי שירותי הבריאות ברשות המקומית )קופות חולים, מוסדות רפואיים ועוד( לצורך לקידום יוזמות משותפות.

 

  1. פיתוח מקצועי והכשרת כוח אדם בתחומי העיסוק של היחידה
    •     אחריות על פיתוח מקצועי והכשרת כוח אדם ברשות המקומית וביחידת הבריאות הרשותית, לשם קידום הידע בתחום הבריאות.

 

  1. מעקב אחר יישום חוקים, תקנות ונהלים בתחומי בריאות
  • הכשרת הפקחים לאכיפת החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים ומילוי והגשת הדיווח השנתי, לדו”ח שר הבריאות ואחריות ליישום סעיפי החוק למניעת העישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון, התשמ”ג,1983 הנוגעים לאחריות הרשות המקומית.
  • מעקב אחר יישום תקנות התזונה במוסדות חינוך שבאחריות הרשות, בתאום עם התזונאית הרשותית ככל שקיימת( ועם התזונאית בלשכת הבריאות המחוזית/נפתית.
  • מעקב אחר יישום סעיפי פקודת העיריות(נוסח חדש) או פקודת המועצות המקומיות ]נוסח חדש[ וצו המועצות המקומיות תשי”א1950- או צו המועצות המקומיות )מועצות אזוריות תשי”ח,1958- לפי העניין, ופקודת בריאות העם,1940- הנוגעים לבריאות העם.
  1. הנגשת מידע, נהלים ונתונים בתחומי הבריאות לרשות ומחוצה לה.

א. אחריות על הנגשת מידע, נהלים, הנחיות ונתונים בתחומי הבריאות לקובעי מדיניות ברשות, ליחידות מקצועיות ברשות, למוסדות בפיקוח עירוני ובפלטפורמות רשותיות שונות.

ב. אחריות על העברת מידע ונתונים בתחומי הבריאות למשרד הבריאות לרבות בעבודה מול פורטל הבריאות הרשותי של משרד הבריאות

. ג. איגום ידע, מידע ונתונים ממקורות המידע השונים העומדים לטובת הרשות, לשם ביצוע מיפוי צרכים עירוני ובניית תוכנית עבודה רשותית מותאמת.

 

  1. הכנת מערך החירום הבריאותי בשגרה וניהול מכלול הבריאות הרשותי בחירום
  • הכנת מערך החירום בשגרה וניהול מכלול הבריאות הרשותי בחירום בתיאום וקשר עם גורמי החירום הרלוונטיים ברמה הרשותית והלאומית.
  • השתתפות פעילה במערך החירום העירוני, בהתאם להנחיות ראש הרשות או הממונה מטעמו.
  • ניהול אוגדן מערך הבריאות לחירום בשגרה והכנת תכניות התמודדות הרשות המקומית בעת חירום, לפי תרחישי ייחוס שונים בתחום הבריאות, לאישור ראש הרשות או הממונה מטעמו.

 

תנאי סף:

השכלה:

  • בעל תואר אקדמי המוכר במוסד מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה או שקיבל הכרה מהמחלקה להערכת תארים אקדמיים בחו”ל באחד או יותר מהתחומים הבאים: קידום בריאות, בריאות הציבור, סיעוד, מקצועות הבריאות בעלי רישוי משרד הבריאות (בהתאם להגדרות חוק הסדרת העיסוק במקצועות הבריאות התשס”ח-2008), מדעי הרפואה, מדעי הטבע, מדעי החיים, מדעי החקלאות, עבודה סוציאלית, מדיניות ציבורית, מינהל ציבורי, לימודי סביבה וגאוגרפיה, פסיכולוגיה ארגונית, פיזיולוגיה של הספורט, חינוך גופני וחינוך.
  • עדיפות לבעלי תואר אקדמי שני במקצועות לעיל או בקידום בריאות או בבריאות הציבור, או לרופאים ורופאי שיניים מומחים בבריאות הציבור או ברפואת שיניים ציבורית.

ניסיון מקצועי

  • ניסיון של שנתיים לפחות בניהול פרויקטים, רצוי בתחומי בריאות הציבור, תכנון, קידום בריאות, עבודה קהילתית ו/או תחומי תוכן רוחביים וחוצי ארגון. יתרון לבעלי היכרות עם עבודה ברשויות מקומיות שלטון אזורי.
  • דרישות מקצועיות
  • בוגר קורס המוכר על ידי המחלקה לקידום בריאות במשרד הבריאות (לרבות הקורס המבוצע ע”י רשת ערים בריאות).או סיום בהצלחה של קורס מוכר של המחלקה לקידום בריאות במשרד הבריאות (לרבות הקורס המבוצע ע”י רשת ערים בריאות) בפרק זמן שלא עולה על שנה וחצי מעת המינוי לתפקיד.

ניסיון ניהולי

  • ניסיון בניהול 2 עובדים מקצועיים לפחות בכפיפות ישירה, כאשר על תקופת הניהול לעלות על משך של שנה לפחות.

דרישות נוספות :

  • הזדהות עם הערכים והעקרונות של עיר בריאה ומקיימת
  • ניהול וביצוע עבודה בצוות לאורך זמן
  • הובלת תכניות אינטגרטיביות , איכותיות ויכולת דיווח
  • התעדכנות מקצועית מתמדת
  • מנהיגות משתפת ויכולת קבלת החלטות בצוות בין תחומי
  • ייצוג הרשות בפורומים מקצועיים ברשות ומחוצה לה
  • רתימה והנעת תושבים וארגונים לקידום בריאות
  • שפות: עברית או ערבית בהתאם לצורך. יתרון לשליטה באנגלית ברמה טכנית ומדעית.
  • יכולת ביטוי בכתב ובעל פה.
  • רישיון נהיגה בתוקף.
  • יכולת עבודה בסביבה מתוקשבת. יישומי מחשב – שליטה בעבודה עם מחשב ו תוכנות הOFFIC.

 

בכפוף ומותנה בקבלת תקצוב ממשרד הבריאות /נתון לשינויים ומקורות תקציב. ככל ולא יינתן אישור ו/או תקצוב ממשרד הבריאות, המועצה רשאית לסיים את העסקת העובד/ת.

המכרז נכתב בלשון זכר, אך מופנה לגברים ולנשים כאחד

 

מוא”ז נווה מדבר מעודדת שילובם של אנשים עם מוגבלויות העומדים בתנאי הסף לתפקיד ולהם תינתן עדיפות וזאת מכוח חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות התשנ”ח 1998, תיקון מס’ 15

זכותו של מועמד עם מוגבלות לקבל התאמות הנדרשות לו מחמת מוגבלותו בהליכי קבלה לעבודה.

הזדמנות שווה ניתנת לאישה ולגבר, בעלי כישורים מתאימים להתמודדות על אותה משרה.

בהתאם לתקנות העיריות (מכרזים לקבלת עובדים), התשפ”א – 2021 תינתן עדיפות למועמד המשתייך לאוכלוסייה הזכאית לייצוג הולם שאינה מיוצגת כנדרש בקרב עובדי הרשות המקומית, אם המועמד הוא בעל כישורים דומים לכישוריהם של מועמדים אחרים.

המועצה שומרת לעצמה את הזכות לבצע מבדקים במסגרת הליך המיון והבחירה, ועל כך תקבל/י הודעה אישית בכתב.

 

טפסים להגשת מועמדות ניתן להוריד מאתר המועצה. את הטפסים יש להגיש בצרוף קורות חיים, אישורי העסקה ותעודות רלוונטיות.

את הטפסים ניתן למסור במח’ הון אנושי (קומה 2 בבניין המועצה) או למייל [email protected]

:12:00 עד לתאריך: 23/04/2025 שעה

בקשות שלא יצורפו אליהן כלל המסמכים הדרושים בהתאם להנחיות אלו לא יועברו לבחינת התאמה לתפקיד.

ניתן לברר פרטים נוספים בטלפון 08-6208938

להוריד קובץ לחץ כאן